Fiecare client este in drept sa solicite inlocuirea sau returnarea produselor  achizitionate prin intermediul magazinului sagora.md in termen de 14 zile,  in cazul in care acestea au careva defecte care afecteaza  modul lor de functionare sau de utilizare.

Inlocuirea  produselor de calitate corespunzatoare este posibila, daca nu au fost utlilizate, si-au pastrat aspectul exterior, proprietatile de consum, precum si prezenta bonului de casa sau a unui alt document care dovedeste faptul procurarii produsului.

In conformitate cu Legea Nr. 105 din 13.03.2003, privind protectia consumatorului, nu toate cumparaturile fac parte din categoria produselor cu drept de returnare sau de inlocuire. Deaceea va recomandam sa faceti din timp cunostinta cu lista si conditiile specifice fiecarui produs cumparat.

Poate fi solicitata inlocuirea produselor in urmatoarele cazuri:

  • Cumparatorul nu este o persoana juridica;
  • Produsul nu a fost utilizat, aspectul exterior s-a pastrat;
  • Produsul are ambalajul complet nedeteriorat;
  • Produsul este insotit de setul complet de: accesorii, consumabile,  documentatie si software-ul insotitor, iar ambalajul acestora nu este deteriorat, astfel ca sa-i permita vanzatorului o noua comercializare;
  • Nu a avut loc activarea produsului.
Procedura de  returnare sau de inlocuire a produsului

Pentru inceput se contacteaza Departamentul relatii cu clientii, la numarul de telefon: 069560397 . Termenul de examinare a cererii este de 14 zile. In aceasta perioada se ia decizia de a repara, de a inlocui sau de a rambursa suma platita de client.

Daca la momentul adresarii cererii de inlocuire a produsului cu unul similar, acesta nu este in stoc, clientul are dreptul sa ceara vanzatorului respingerea comenzii si returnarea sumei achitate pentru produs. La fel daca inlocuirea produsului nu este posibila, vanzatorul va notifica clientul la telefon sau prin mesaj la adresa de email, iar banii sunt achitati conform  procedurii specificate in acest articol.

Nota:

In cazul refuzului de marfa in timpul  livrarii, clientul plateste serviciul de livrare.

Rambursarea banilor achitati:

Suma achitata de client, urmeaza sa fie returnata in termen de 15 zile de la primirea cererii, in acelasi mod in care a fost efectuata plata pentru produs. In cazul in care clientul opteaza pentru inlocuirea produsului cu altul disponibil, acestuia i se va rambursa doar diferenta dintre valoarea bunului returnat si pretul noului produs, sau dupa caz va achita diferenta de bani.

In urma adresarii reclamatiei clientului, vanzatorul este in drept sa se adreseze organelor competente pentru elaborarea expertizei de calitate a produsului care pretinde a fi returnat. In acest sens, apare necesitatea furnizarii produsului achizitionat impreuna cu o declaratie de returnare/inlocuire. Pe baza rezultatelor unui astfel de control de calitate, vanzatorul va oferi un raspuns la solicitarea clientului. Daca cumparatorul nu este deacord cu rezultatul controlului de calitate efectuat in conformitate cu punctele 3-6 din Hotarirea Guvernului RM, Nr. 1465 din 08.12.2003 cu privire la aprobarea Regulilor de inlocuire a produselor nealimentare si a termenelor de garantie, acesta detine dreptul de a depune o cerere scrisa pentru examinarea independenta a marfurilor. Examinarea cererii se efectueaza pe cheltuiala vanzatorului. La fel clientul este in drept sa fie prezent in timpul examinarii. Daca expertiza stabileste prezenta deficientelor aparute nu din vina vanzatorului (producatorului), clientul este obligat sa ramburseze vanzatorului cheltuielile pentru expertiza, precum si alte cheltuieli asociate cu depozitarea si transportarea produsului.

Informatii detaliate despre pretentiile legate de calitatea si returnarea produselor pot fi trimise pe email la adresa sagorahelp@gmail.com.